18. 2. 2011.

Pesma za Malog Princa

Mali princ. Knjiga koja mi već neko vreme okupira misli i snove. Projektujem njene reči u svakom svom postupku. Svaki događaj i svako poznanstvo podseti me na neki odlomak iz knjige.
Zavolela sam Malog Princa i njegovu kosu boje žita. Plakala sam kada je odlazio. Saosećala sa piscem i njegovom tugom za izgubljenim drugom...No, nije to oduvek bilo tako. Na moju veliku sramotu, Malog princa sam pročitala pre nešto više od pola godine. Da, tako je. A toliko dugo sam slušala o ruži i lisici, o ovci i njenoj brnjici. Mislim da sam tada imala otpor da je pročitam, baš zato što su svi pričali da je toliko dobra. Inat je čudna stvar zaista.
Zašto Pesma za malog princa? Odgovor je vrlo jednostavan. Pre deset godina imala sam zaista dobru inspiraciju da pišem pesme. Vreme je bilo takvo. Danas bih verovatno uspela ponovo, ali bi mi trebalo puno vremena i koncentracije da se prebacim u svoj čarobni svet poezije. Uglavnom, tada sam napisala jednu pesmu koju sam nazvala Dom. Nisam je pisala za neku određenu osobu, više za nekog svog, dalekog, a opet srodnog. Anđela čuvara možda, ne znam...
Pre nekoliko dana, čudnim spletom okolnosti pronašla sam svoje pesme i među njima Dom. I tada sam shvatila, to je bila moja pesmica Malom Princu. Nekome o kome ću čitati deset godina kasnije. Savršeno se sve uklopilo. Mali Prinče, nadam se da ćeš jednog dana pročitati ove stihove...

Dom

Dok tragam za tobom
u beskraju svemira
osećam toplinu što nosiš sa sobom
osećam snagu tvoga nemira

Na kojoj li zvezdi kriješ dom
i gde su staze što do tebe vode
da li si tužan u beskraju tom
ili slaviš lepotu slobode?

Pusti me k sebi ti divni stvore
ja želim tajnu nad kojom bdiješ
otvori mi srce i svoje dvore
pokaži mi izvor iz kojeg radost piješ

Ja tražim svetlost u ovom mraku
al zvezde bledo u mene glede
jer vidim lepotu samo u tvom zraku
i stope moje tebe slede

I baš pomislih stigla sam kraju
jer videh sliku dalekog leta
al ti me oslepe u slinom sjaju
i sad mi ostade samo seta.

Tuga je odmah osetila zov
pa svija ruke oko moga struka
ali ti mi dolaziš posve nov
i vodiš me daleko od svih muka.

Нема коментара: