19. 10. 2010.

Pitanje

Oduvek sam čeznula za nekim drugim ranijim svetom u kome nije bilo ovakve gužve, ludila, stalne jurnjave za nečim novim, boljim, bržim. Ne stigneš ni da trepneš a već se svet oko tebe promenio za 180 stepeni. Danas su ljudi dostupni svima...osim samima sebi. Negde sam skoro pročitala rečenicu koja je glasila: "Tolika je gužva, da više ni svoje misli ne čujem, već mi trebaju titlovi". Srećom, uvek sam imala dobru maštu, i lako je koristila za svoj beg od ovako, pa da kažem, surove stvarnosti.

Dok sam bila u Beogradu, često sam odlazila na Kalemegdan i tamo, za razliku od mnogih volela da tražim pusta mesta na koja Beograđani nisu voleli toliko da zalaze. Tu bih se smestila na neki  stogodišnji kamen tvrđave, isključila sve zvuke oko sebe i zamišljala...da su vekovi ranije, da je tvrđava nova i lepa. Gledala u zelenilo i u reku i zamišljala tadašnje ljude kako polako koračaju tom istom tvrđavom...

Takvi izleti su mi vremenom prešli u naviku. Kada god bih bila pod stresom od velikog i užurbanog grada, odlazila bih na svoje omiljeno mirno mestašce i tamo uživala u tišini, u prirodi...u svemu onome što polako ali sigurno nestaje. Tamo bih čula svoje misli, pustila ih da lete poput ptica koje kruže Kalemegdanom. Negde u to vreme je i nastala ova pesma.


Pitanje
U jedno mirno, sumorno veče
dok slušam reku kako teče,
mislim o danaima nekada davno
i gledam u nebo što ih skrivaše tamno.

I šta li sam bila u prošlom životu?
Zašto me misli o tome muče?
Da li sam imala mudrost ili lepotu?
Zašto me želja natrag vuče?

Srce se kida, duša se lomi
Nazad, nazad čujem u glavi
Koja to sila stalno me goni?
I zašto ovaj svet me davi?

Odmoriti pogled na širokom polju
Pronaći zemlju lepšu i bolju
Jesam li ratar il' ratnik bila?
Zverka il' ptica širokih krila?

















Ko će mi reći ima li spasa?
Mogu li ponovo u vremena stara?
Gledam u nebo i molim bez glasa
Onog što se o svemu stara.

Pitanja lete, zbrka u glavi
Ali se odgovor ne javi pravi
I samo čekanje beskrajno dugo
O sudbo strašna o mrska tugo

Нема коментара: